TEKST OG FOTO: Rune Midtskogen, FFV
I dag er de fire ansatte.
– Vi har hatt utrolig mye å gjøre siden oppstart. Til tider har det vært så mye jobb at vi har vært nødt til å jobbe sene kvelder og seks dager i uken for å komme i mål. Vi visste det ville bli mye jobb å starte for seg selv, men det var dette vi ønsket, sier Raymond til Fagrådet for våtrom.
Leier inn folk ved behov
Vi møter de blide og hyggelige karene utenfor Bryn senter hvor de jobber på spreng med å ferdigstille et prosjekt. Brødrene, som begge har gjennomført kurs i Byggebransjens våtromsnorm, leverer alt fra bad til tradisjonelt snekkerarbeid.
De leier inn håndverkere i stedet for å ha flere ansatte.
– Har ikke vi arbeid, så tjener heller ikke samarbeidspartnerne våre penger. Vi har ansatt en tømrer, og en på kontor/regnskap. Det er viktig å holde kostnadene nede, men vi har tatt ut penger fra dag én, sier Glen.
De fleste jobbene får de via kjentfolk for foruten en hjemmeside og Facebook-side har de ikke brukt penger på markedsføring.
God kommunikasjon med kunden
Tømrer-brødrene bygger bad etter Våtromsnormen, og samler all dokumentasjon i Boligmappa.
– Vi har et fokus på at vi skal levere fra oss skikkelig arbeid, og kundene skal få det de betaler for. Jeg har full forståelse for at mange kunder stiller krav til håndverkeren; de betaler mye penger for en tjeneste. Det er vår oppgave å levere dette ordentlig. Det skal også bare mangle. Det er godt håndverk vi lever av, og det er dette som er vårt fag, forteller Raymond, som får full støtte fra broren.
– Det handler om kommunikasjon. God dialog med kunden løser utrolig mye. Vi har ennå ikke hatt problemer med betaling. Det håper jeg fortsetter, smiler Glen.