Tekst: Cato Karlsen, daglig leder i FFV
Å nå visjonen er utfordrende, det vet vi. En visjon skal være noe å strekke seg etter, og at kommunikasjon til våre Godkjente våtromsbedrifter må være en del av veien frem til å nå målsettingene, er vi ganske trygge på.
Det at det nå er over 1050 bedrifter som står registrert i vår ordning forteller meg at Våtromsnormen betyr noe for kunden. Og for dere. Kundens forventninger om et flott, robust og tett våtrom, overlevert med god dokumentasjon, skal oppfylles.
Godkjent våtromsbedrift skal bety noe. Og det er viktig at vi er ansvaret bevisst. Godkjente våtromsbedrifter leverer kvalitet, og bygger bad etter Våtromsnormen.
Fagrådet for våtrom registrerer at stadig flere Godkjente våtromsbedrifter leverer til gull. Det er flott. Og til dere som skulle ha litt dårlig samvittighet og føler utrygghet, la oss bistå. Ta kontakt. Det er kanskje små ting som skal til for å levere 100 prosent.
Vi ser at utviklingen går mot digitalisering av prosesser også i vår bransje. Dette vil påvirke både dere som er ute og oss i administrasjonen.
Vi er likevel trygge på at håndverkeren består og at fagkunnskap vil bli mer etterspurt. Det merker også vi i Fagrådet. Forbrukere tar kontakt for å være sikre på at håndverkeren de skal bruke har godkjenningene på plass.
Følg med fremover, både på Fagrådets nettside og vår Facebookside: Vi legger ukentlig ut saker som garantert vil være av interesse, og som kanskje til og med vil hjelpe dere på veien til å levere riktig jobb første gangen.
Hver gang. For det er målet.
PS: Kommentaren er skrevet av daglig leder Cato Karlsen, og ble første gang publisert i nyhetsmagasinet for Godkjente våtromsbedrifter 1:50.